Przykładem naszych obserwacji będą baloniki reklamowe. To coraz powszechniejszych gadżet promocyjny, na który decydują się nie tylko wielkie i uznane w Polsce przedsiębiorstwa, lecz również marki dopiero wkraczające na dany rynek. Podczas wybierania odpowiednich gadżetów naturalnie będziemy mieli pełnię wyboru, jeśli chodzi o znaki umieszczane na balonach, jak również ich kolory.
Podstawowa zasada jest taka, by baloniki reklamowe nie były tego samego koloru, co umieszczone logo czy napis. Ma to bardzo prosty związek – po prostu nie będą one widoczne. Musimy w tym momencie zastosować metodę kontrastów, żeby zakupione przez nas baloniki reklamowe i umieszczone na nich reklamy były widoczne z jak najdalszej odległości.
W metodzie kontrastowej bardzo skuteczna jest klasyczna biel, na której poszczególne jaskrawe, niebieskie lub czarne kolory będą bardzo dobrze widoczne. Coraz powszechniejsze jest jednak używanie kolorów krzykliwych, które powodują zwrócenie na siebie uwagi. Żółty bądź czerwony od razu rzuca się w oczy i pozwala na dość skuteczną promocję. Wszystko jest jednak zależne od produktów, jakie chcemy promować. Dla ludzi starszych lepsze są stonowane barwy. Gdy naszymi odbiorcami są młodzi – można już użyć wielu nieszablonowych kolorów, jak chociażby fiolet bądź bordowy. Musimy jednak za każdym razem pamiętać o naszym logo – jeśli jesteśmy firmą, która kojarzy się z barwą czerwoną, balony czarno-białe nie będą dobrym rozwiązaniem.