Mimo, iż świeży chleb nie wymaga reklamy z uwagi na smakowity zapach wydzielany podczas procesu pieczenia, to jednak dotarcie z tym zapachem do tysięcy potencjalnych konsumentów, nie jest wcale łatwą sprawą. Otwarcie nowej piekarni nie przyniesie jej właścicielowi od razu spodziewanych zysków. Zanim napełni się kasa, przedsiębiorca musi wpierw wypromować swoją piekarnię wśród lokalnej społeczności. Niezbędne będzie zastosowanie w tym celu profesjonalnych działań marketingowych, które pozwolą na zdobycie nowych klientów i utrzymanie ich lojalności. Jako punkt pierwszy działań promocyjnych, powinien się znaleźć kolportaż ulotek z informacjami o nowej piekarni.
Wspomniane ulotki promocyjne powinny być rozdawane w możliwie jak największej liczbie miejsc publicznych, w których gromadzi się zwykle dużo ludzi. Oprócz ulotek warto zastosować również drobne gadżety reklamowe, które wręczane będą przypadkowym klientom podczas większych zakupów. Wskazane będą w tym wypadku smycze reklamowe, kalendarze, a także breloczki reklamowe. Aby budować pozytywny wizerunek piekarni i tworzyć jej markę, można skorzystać ze personalizowanych gadżetów, zawierających nie tylko znak firmowy, ale również inne elementy graficzne kojarzące się z piekarnią. Przykładem może być breloczek w kształcie bochenka chleba, lub ulotki promocyjne z nadrukowanymi zdjęciami apetycznego pieczywa.
W podobny sposób, jak wyżej przedstawiony, należy podejść do promocji innych firm działających wyłącznie na lokalnym rynku. Z uwagi na ograniczony zakres działania, a tym samym ograniczoną liczbę potencjalnych klientów, niezwykle trudno jest znaleźć swoje miejsce w lokalnym biznesie, a także pokonać funkcjonującą konkurencję. Wymienione Ulotki promocyjne powinien stanowić niemalże obowiązkowy akcent systematycznie prowadzonych działań reklamowych. Nie wolno o nich zapominać nawet wówczas, gdy sprzedaż osiąga wysoki poziom. Nawet chwilowe odstąpienie od działań promocyjnych może być szybko wykorzystane przez firmy konkurencyjne.