Współcześnie trudno sobie wyobrazić jakąkolwiek firmę, która nie posiada swojej strony internetowej. Nawet, jeśli przedsiębiorca nie uważa, że taka witryna będzie mu potrzebna, to zawsze może skorzystać z różnego rodzaju portali, które skupiają na swoich stronach informacje o istnieniu firm sklasyfikowanych według konkretnych kategorii. Umieszczenie nazwy firmy i jej danych teleadresowych na takim portalu informacyjnym pozwala na szybsze jej znalezienie przez potencjalnych klientów lub kontrahentów.
Współcześnie żadna firma nie ma dużych szans na to, by bez prowadzenia silnej kampanii reklamowej osiągnąć spektakularny sukces. W tym zakresie wiele przedsiębiorstw decyduje się na różnorodne działania, które wzmocnią jej pozycję na branżowym rynku, a jednocześnie zwiększą jej szanse na pozyskiwanie większej liczby klientów. Oczywistym jest, że w tych działaniach wykorzystuje się nowatorskie narzędzia i metody promocji, takie jak ulotki promocyjne, gadżety reklamowe, banery i bilboardy, a także szeroko zakrojona reklama w środkach masowego przekazu. Mówiąc o ostatnim narzędziu reklamowym należy wziąć również pod uwagę rolę, jaką w marketingu firmowym pełnią strony internetowe. Nie chodzi tu wyłącznie, że publikowanie na niektórych stronach swoich banerów reklamowych, ale również windowanie swojej witryny na najwyższe pozycje w popularnych przeglądarkach w Internecie.
Nie ulega wątpliwości fakt, że każda współczesna firma powinna posiadać swoją witrynę. Konieczne jest również to, aby profesjonalne firmowe strony internetowe znalazły się na wysokich pozycjach w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Takie wysokie miejsca umożliwiają im daleko posunięte działania SEO, dzięki którym po wpisaniu do przeglądarki określonych słów kluczowych, potencjalny klient otrzymuje zestaw gotowych odpowiedzi (nazw firm), które zgodne są z jego wyszukiwaniem. Tego rodzaju działania należy zapewne zaliczyć do wyjątkowych inwestycji każdej firmy, bowiem dzięki nim przedsiębiorstwa zyskują coraz więcej potencjalnych klientów.