Współczesna reklama dalece odbiega od reklamy sprzed kilkunastu laty. Dziś każdy przedsiębiorca zmuszony jest prowadzić wysoce profesjonalne działania promocyjne, których celem jest ocieplenie wizerunku jego firmy, nawiązanie pozytywnych relacji z klientami i kontrahentami, a przede wszystkim przekonanie potencjalnych odbiorców do skorzystania ze świadczonych przez firmę usług lub produkowanych artykułów. W przedmiotowych działaniach wykorzystuje się obecnie wiele różnorodnych metod i narzędzi marketingowych, z których każde może mieć różną wartość. O doborze najlepszych technik reklamy przeczytasz poniżej.
W zależności od tego, gdzie zamieszkują lub przebywają potencjalni klienci przedsiębiorstwa, powinien mieć miejsce odpowiedni dobór narzędzi marketingowych. Jeśli miejsce przebywania skupia się w bliskiej okolicy firmy, powinna ona stosować metody promocji do panujących realiów. W tym wypadku w ogóle bezskuteczna może się okazać reklama emitowane w ogólnokrajowych środkach masowego przekazu, zaś wyjątkowo pozytywny rezultat mogą przynieść zwykłe Ulotki reklamowe.
W przypadku spotu reklamowego emitowanego w ogólnopolskich mediach, przekaz dociera do setek tysięcy widzów, którzy nigdy nie będą potencjalnymi klientami lokalnego przedsiębiorcy. W ten sposób firma musi ponieść duże wydatki finansowe na przedsięwzięcia, których efektów nigdy nie będzie mogła osiągnąć. Jeśli jej oferta dociera do konsumentów w odległości maksymalnie kilkunastu kilometrów od siedziby firmy, informowanie o niej klientów z innych części kraju mija się całkowicie z celem.
Zupełnie inny efekt można uzyskać w przypadku, gdy przedsiębiorca stosuje ulotki reklamowe, gadżety promocyjne oraz lokalne imprezy plenerowe. Za pomocą ulotek i gadżetów może dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów, którzy w ten sposób będą postrzegali jego firmę (sklep, zakład usługowy) bardzo poważnie. Podobnie można wypromować firmę w trakcie organizowanych imprez masowych, pikników, festynów i innych uroczystości. Mimo, iż oficjalnie każda z tych imprez będzie organizowana z zupełnie innych okoliczności, jej głównym celem będzie budowanie pozytywnego wizerunku firmy, tworzenie o niej dobrej opinii i przede wszystkim utrwalanie jej marki.