Opinie, Porady, Komentarze

Ulotki reklamowe kontra inne narzędzia marketingowe

Ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe

Współczesna reklama dalece odbiega od reklamy sprzed kilkunastu laty. Dziś każdy przedsiębiorca zmuszony jest prowadzić wysoce profesjonalne działania promocyjne, których celem jest ocieplenie wizerunku jego firmy, nawiązanie pozytywnych relacji z klientami i kontrahentami, a przede wszystkim przekonanie potencjalnych odbiorców do skorzystania ze świadczonych przez firmę usług lub produkowanych artykułów. W przedmiotowych działaniach wykorzystuje się obecnie wiele różnorodnych metod i narzędzi marketingowych, z których każde może mieć różną wartość. O doborze najlepszych technik reklamy przeczytasz poniżej.

Reklama telewizyjna czy ulotki reklamowe?

W zależności od tego, gdzie zamieszkują lub przebywają potencjalni klienci przedsiębiorstwa, powinien mieć miejsce odpowiedni dobór narzędzi marketingowych. Jeśli miejsce przebywania skupia się w bliskiej okolicy firmy, powinna ona stosować metody promocji do panujących realiów. W tym wypadku w ogóle bezskuteczna może się okazać reklama emitowane w ogólnokrajowych środkach masowego przekazu, zaś wyjątkowo pozytywny rezultat mogą przynieść zwykłe Ulotki reklamowe.

W przypadku spotu reklamowego emitowanego w ogólnopolskich mediach, przekaz dociera do setek tysięcy widzów, którzy nigdy nie będą potencjalnymi klientami lokalnego przedsiębiorcy. W ten sposób firma musi ponieść duże wydatki finansowe na przedsięwzięcia, których efektów nigdy nie będzie mogła osiągnąć. Jeśli jej oferta dociera do konsumentów w odległości maksymalnie kilkunastu kilometrów od siedziby firmy, informowanie o niej klientów z innych części kraju mija się całkowicie z celem.

Zupełnie inny efekt można uzyskać w przypadku, gdy przedsiębiorca stosuje ulotki reklamowe, gadżety promocyjne oraz lokalne imprezy plenerowe. Za pomocą ulotek i gadżetów może dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów, którzy w ten sposób będą postrzegali jego firmę (sklep, zakład usługowy) bardzo poważnie. Podobnie można wypromować firmę w trakcie organizowanych imprez masowych, pikników, festynów i innych uroczystości. Mimo, iż oficjalnie każda z tych imprez będzie organizowana z zupełnie innych okoliczności, jej głównym celem będzie budowanie pozytywnego wizerunku firmy, tworzenie o niej dobrej opinii i przede wszystkim utrwalanie jej marki.

Tagi: , , ,